Contentmarketing, een vak apart!

Polar contentmarketing een vak apart

Contentmarketing is een vak, een specialisme, een methodiek waarmee marketing-(communicatie)doelstellingen kunnen worden gerealiseerd. Dat contentmarketing een vak apart is hoef ik de marketeers onder ons niet aan het verstand te brengen. Helaas is nog niet iedereen hiervan doordrongen. Zelfs gerenommeerde merken zien nog niet altijd in wat waardevolle content voor hun merk kan betekenen. Een gemiste kans!

De Polar Case
Onlangs kocht ik een Polar M400, een high-tech GPS-sporthorloge. Waarom Polar? Omdat het merk innovatieve en technisch uitstekende producten maakt die zijn uitgerust met geavanceerde functies en waarop prima reviews worden gegeven. Polar is immers niet voor niets wereldmarktleider op gebied van draadloze hartfrequentiemeters. De Polar draadloze hartslagmeter is zelfs de meeste gebruikte hartslagmeter in West-Europa. Kortom, een Polar M400 werd het dus. Nadat ik de nieuwe Polar hartslagmeter in mijn bezit had registreerde ik me uiteraard voor een online account om toegang te krijgen tot het Polar platform. Daarbij vinkte ik tevens aan dat ik per mail op de hoogte wilde worden gehouden van de laatste trends en tips van Polar.

De Polar Newsletter
Vorige week was het zover; ik ontving mijn eerste Polar Newsletter in mijn mailbox. De nieuwsbrief had de titel ‘5 hardlooptips van Polar’. Dat klonk veelbelovend en als fervent hardloper opende ik dan ook vol verwachting mijn mail. Tevergeefs, helaas. De nieuwsbrief van Polar was een lachertje met content om van te huilen. Je zou denken dat een bedrijf als Polar, dat al sinds 1977 op de markt is, onderhand wel weet met welk doel en op welke manier je marketing dient te bedrijven om je producten aan de man te kunnen brengen en je doelgroep te kunnen betrekken bij je merk. Helaas ziet Polar contentmarketing liever als ‘het speeltje van de stagiair’. Zonde! Dan kun je als bedrijf nog zulke fantastische producten maken, met dit soort content ga je op marketinggebied toch echt de boot in.

Polar Nieuwsbrief