Interview HubSpot’s Marketing Director

Interview met Ian Stanley, Hubspots marketing director EMEABrussel, het bestuurlijk centrum van de Europese Unie, is niet alleen interessant als je van wafels houdt, maar vooral ook wanneer de inbound evangelisten van HubSpot zich in de stad bevinden. Op woensdag 9 maart 2016 was dat het geval. Namens Bureau Vet reisden mijn collega Dennis en ik naar de Belgische hoofdstad af om daar op 10 maart het ‘Grow with HubSpot’ event in het Atomium bij te wonen. Een mooie bijkomstigheid van dat uitstapje was dat Dennis het voor elkaar kreeg om voor The Better Different podcast een interview te regelen met Ian Stanley, HubSpot’s Marketing Director EMEA. 

Inbound marketing met HubSpot
Op woensdagavond 9 maart hadden we in ons hotel, wat ‘toevallig’ hetzelfde hotel was als waarin de delegatie van HubSpot zich bevond, afgesproken met Ian Stanley. De marketingdirecteur EMEA van HubSpot klopte iets na negenen aan op de hotelkamerdeur om vervolgens vol enthousiasme te vertellen over het bedrijf HubSpot, de rol van inbound marketing, het belang van buyer persona’s en toekomsttrends.

Schrijf voor de gebruiker
Na een half uur bevlogen te hebben gepraat over zijn vakgebied besloot Ian Stanley zijn verhaal door te stellen dat bedrijven hoe dan ook hun klant moeten (leren) kennen. Daarbij benadrukte hij dat bedrijven juist die content moeten produceren die de (potentiële) klant ook daadwerkelijk interessant vindt om te lezen in tegenstelling tot het door de strot duwen van content waarvan het bedrijf denkt dat de klant het wil lezen. Niets nieuws onder de zon voor inbound marketeers, maar desalniettemin een inbound marketing statement dat staat als een huis en dat ieder bedrijf dat zich begeeft op het vlak van online zou moeten omarmen!

Beluister de podcast met Ian Stanley: Inside secrets to building a winning Inbound Marketing Strategy

Wat is inbound marketing?
“Inbound marketing is a holistic, data-driven strategy that involves attracting and converting visitors into customers through personalized, relevant information and content –- not interruptive messages – and following them through the sales experience with ongoing engagement.”