Expertclass Personal Branding

Op vrijdag 25 april 2014 mocht ik bij de Fontys Economische Hogeschool Tilburg voor eerstejaars studenten van de opleiding Sport, Economie en Communicatie (Speco) een presentatie geven over Personal Branding. In de cursus Personal Branding leren studenten zichzelf te branden en daarmee te onderscheiden van anderen.

Personal brand
De presentatie bestond uit drie delen. In het eerste deel zoomde ik in op mezelf als zijnde een ‘brand’. De focus lag daarbij op de artikelen en columns die ik schrijf voor Frankwatching.nl, Sportnext.nl en BVVS.nl.


E-commerce & Online Marketing
In het tweede deel van de presentatie lag de focus op een kijkje geven in de wereld van E-commerce en Online Marketing. Daarbij werd ingezoomd op diverse marketingactiviteiten en trends uit de e-commerce wereld. De presentatie is helaas niet online beschikbaar.

Socialympics Londen & Sotsji
In het derde onderdeel van de presentatie werd teruggeblikt op de eerste echte Socialympics. De Olympische Spelen van Londen in 2012 waren immers de eerste Spelen waarbij Sociale Media op grote schaal werd gebruikt. Vervolgens werd ook nog stilgestaan bij de doorontwikkeling van Sociale Media tijdens de Olympische Spelen door enkele sociale hoogtepunten van de Winterspelen van Sotsji in 2014 te belichten.