Home Blog Pagina 3

Generatie Z, bedreiging voor het voetbal

Recente cijfers van het NOC-NSF wijzen uit dat er in Nederland meer wordt gesport. Toch berichtte het AD onlangs dat het slecht gaat met...

Calvé pindakaas jochies

Calvé pindakaas staat bekend om zijn reclamespotjes met kleine jochies. Zo schitterden Evert van Benthem, Joop Zoetemelk en Pietertje van den Hoogenband al eens in...

Expertclass Personal Branding bij SPECO

Op vrijdag 25 april 2014 mocht ik bij de Fontys Economische Hogeschool Tilburg voor eerstejaars studenten van de opleiding Sport, Economie en Communicatie (Speco) een...

Social Sotsji

De Olympische Spelen van 2012 in Londen gingen de boeken in als de eerste echte ‘Socialympics’. Amper twee jaar later, tijdens de winterspelen van...

KPN verbindt heel schaatsend Nederland

KPN, dat sinds 2010 hoofdsponsor is van de Koninklijke Nederlandse Schaatsenrijders Bond, lanceerde op maandag 16 december haar nieuwe wintercampagne. In de bijbehorende tv-commercial...

De (sport)marketingtrends voor 2014

We lopen tegen het einde van 2013 en dat betekent dat het ‘sportjaar’ 2014 alweer bijna voor de deur staat. Een jaar dat gevuld...

Twitter verklaart liefde aan (sport)televisie

Het was vorige week groot nieuws op allerlei marketingsites: Twitter gaat zich volop richten op tv. Televisie en Twitter zijn volgens Josh Grau, merkstrateeg...

Generatie Z, een uitdaging voor de sportvereniging

Generatie Z, een generatie van netwerkers. Jong volwassenen die altijd online zijn en een computer gebruiken bij alles wat ze doen. Digital natives die...

Inhakers in de sport

Het nieuws wordt tegenwoordig niet alleen dagelijks besproken, maar door marketeers ook volop gebruikt om op in te haken. Op die manier komt hun...

Topsporters en sociale media, wie heeft de regie?

Topsporters zijn steeds meer bezig met personal branding. Sociale media als Twitter en Facebook zijn daarin belangrijke kanalen om je als topsporter online te...

Presentatie SPECO Special Programme

Op dinsdag 21 mei 2013 mocht ik een presentatie geven over de 'Socialympics' aan de Fontys Economische Hogeschool Tilburg tijdens het Speco Special Programme...

Data als leidraad in de sport

Overal ter wereld komt steeds meer data beschikbaar, zo ook binnen de sportwereld. Digitale data van sportprestaties is allang niet meer iets dat enkel...

De Livestrong Foundation is meer dan die ene persoon

In november 2012, direct na Lance Armstrong’s levenslange verbanning uit de wielersport, verbrak ‘The Lance Armstrong Foundation’, beter bekend als ‘Livestrong’, alle banden met...

Live sport op YouTube

De alom bekende videosite YouTube profileert zich steeds meer als professionele speler op de tv-markt. Nog niet zo lang geleden lanceerde Google’s videozender haar...