Publicaties

Blogger bij Frankwatching.com

FrankwatchingIk schrijf met regelmaat artikelen voor de website Frankwatching.com. Frankwatching is het onafhankelijk online magazine over online trends, tips & tricks. Onderwerpen op Frankwatching variëren van de online aspecten van marketing, communicatie en social media tot mobiele ontwikkelingen, user experience en nieuwe media.

De volgende artikelen verschenen op Frankwatching:

09 juni 2020 Inbound marketingstrategie: neem je collega’s mee op missie
6 januari 2020 Pop-ups & Slide-ins: Irritant of effectief?
5 april 2019 Zo houd je de contentproductie op gang [5 essentiële tips]
28 februari 2013 De potentie van YouTube Live
9 juni 2012 Social Media verrijken de Sportzomer
26 januari 2012 Verzendkosten: een krachtige marketingtool
16 september 2011 Google ‘ziet’ steeds meer: Snippets update
22 juni 2011 Marketeer, deel die Twitter-kennis met je collega’s

Sportnext blogs

SportnextIk ben diverse jaren blogger geweest bij de website SportNext.nl. Op deze sportmarketing community verschijnen artikelen met betrekking tot sportmarketing. De focus ligt daarbij op innovatieve ontwikkelingen binnen de sportmarketingwereld, ook wel sport 2.0 genoemd.

De volgende artikelen zijn gepubliceerd op SportNext.nl:

12 juli 2016 Hoofdsponsor SPAR vergeet sponsorship EK Atletiek online te activeren
28 mei 2015 Atletiekverenigingen moeten nieuwe business modellen omarmen!
15 september 2014 Nike vs. Adidas: de slag om Andy Murray
26 mei 2014 Van Persie, nieuwe Calvé pindakaas jochie
12 mei 2014 Generatie Z, bedreiging voor het voetbal
20 januari 2014 Sport en politiek, ieder zijn vak
20 december 2013 KPN verbindt heel schaatsend Nederland
10 oktober 2013 Generatie Z, een uitdaging voor de sport(vereniging)
22 juli 2013 Wat bereikten de Oranjeleeuwinnen nu eigenlijk wel op het EK?
12 april 2013 Livestrong is meer dan die ene persoon
23 maart 2013 Dopingzondaar Marion Jones als rolmodel voor de jeugd
21 januari 2013 Shorttrack, sport in opkomst
1 december 2012 Nederland schaatsland, tijd voor een revolutie
5 november 2012 Epke, hit op YouTube met uitzonderlijke combinatie

Columns Businessclub Vrienden van Speco

BVVSDe Businessclub Vrienden van Speco is het afgestudeerdennetwerk van de opleiding Sport, Economie en Communciatie (Speco) van de Fontys Tilburg. In de periode van juli 2012 t/m januari 2015 schreef ik voor deze website elke acht weken een column over de ontwikkeling en invloed van de online (marketing)wereld op sport en sportevenementen.

Onderstaand mijn columns die zijn te lezen op BVVS.nl:

14 januari 2015 Het NOS Sportgala 2.0?
28 oktober 2014 Schaatsnatie
2 september 2014 Sportwereld key voor Ice Bucket Challenge
13 juli 2014 Nike’s focus op innovatie
14 mei 2014 Instagram & Sport brands
25 maart 2014 Social Sotsji
7 februari 2014 Pieken op het juiste moment
18 december 2013 De (sport)marketingtrends voor 2014
20 oktober 2013 Twitter verklaart liefde aan (sport)televisie
20 augustus 2013 Inhakers in de sport
16 juni 2013 Topsporters & social media, wie heeft de regie?
26 april 2013 Data als leidraad in de sport
21 februari 2013 Live sport via YouTube
30 december 2012 Het Sportjaar 2012
2 november 2012 Vrouwenvoetbal 2.0
15 september 2012 Het tweede scherm in de aanval
3 augustus 2012 Twitterspelen

Magazine publicaties

BVVS Netwerk Cover
Naast artikelen en columns op de websites van Sportnext, BVVS en Frankwatching zijn er nog meer activiteiten. Zo schreef ik o.a. een aantal artikelen voor het magazine BVVS Netwerk over de invloed van sociale media op de sport en de Olympische Spelen in het bijzonder.

Alle publicaties op een rij:

 

 

Datum Publicatie Medium
16-10-2014 Technologie & Sport Metronieuws Krant
11-07-2014 Generatie Z als vrijwilliger NieuweKansenSport.nl
Feb 2014 Sociale Media in Sotsji BVVS Magazine
Dec 2012 Tweets van Fanny BVVS Magazine
Dec 2012 Vraag aan Epke Zonderland NuSport Magazine
Mrt 2012 Verzendkosten: marketingtool Fashionunited.nl