Webinar: Marketing automation in de praktijk (met Hubspot)

Inbound marketingbureau, en tevens Hubspot partner agency, Bureau Vet uit Boxmeer organiseert regelmatig ‘Vet Talks Inbound’ sessies. Tijdens deze events, die georganiseerd zijn rondom de filosofie van inbound marketing, gaat een aantal sprekers in op een specifiek onderwerp dat te maken heeft met inbound marketing. De tweede editie van Vet Talks stond in het teken van ‘marketing automation in de praktijk’ en was aanvankelijk gepland op een locatie in Boxmeer. Vanwege de corona maatregelen werd deze editie getransformeerd tot een webinar. Ik mocht als spreker tijdens het webinar vertellen over hoe ik als marketeer bij CertificeringsAdvies Nederland gebruik maak van de software van Hubspot en wat het onze organisatie heeft opgeleverd. 

Marketing automation bij CertificeringsAdvies Nederland

Vet Talks marketing automationOp 9 april om 10.00u was het zover: Erik Verpoort, eigenaar van Bureau Vet, trapte het webinar af met een introductie over inbound marketing, marketing automation en de software van Hubspot. Vervolgens was het woord aan Sophie Sanchez, Principal Channel Consultant bij Hubspot om te vertellen over de kracht van de marketing automation software van Hubspot. Daarna was het mijn beurt om gedurende 30 minuten te laten zien hoe Hubspot bij een B2B-organisatie in de praktijk wordt ingezet, de highlights te tonen en te vertellen wat het ons als organisatie heeft opgeleverd. Tot slot werd er aan het einde van het webinar nog wat tijd voor een panel van marketeers ingeruimd, zodat vragen van ‘kijkers’ uit de chat konden worden behandeld. Al met al een leuke ervaring om middels een webinar te vertellen over marketing automation. 

Mijn presentatie is terug te zien door het webinar ‘Marketing automation in de praktijk’ van Vet Talks terug te kijken. 

BEKIJK WEBINAR >

Lessons learned

De presentatie over marketing automation in de praktijk bij CertificeringsAdvies Nederland die ik tijdens Vet Talks heb gegeven sluit ik af met een aantal lessons learned, namelijk:

  • De tool is nooit het doel;
    • Automation aanschaffen heeft geen zin zonder strategie erachter
  • Inbound is een strategie: het draait om relevante content;
    • Breng een contentstroom op gang
  • Draagvlak binnen een organisatie (MT, collega’s) is erg belangrijk;
    • Maak een kosten-baten analyse
  • Maak je organisatie marketingwise, dan kom je verder;
    • Deel kennis, deel successen, geef inzicht en stimuleer collega’s
  • Blijf bezig met testen, analyseren, optimaliseren en evalueren.

Wil je meer weten over inbound marketing, marketing automation en/of Hubspot? Neem dan gerust contact met me op. Ik deel graag mijn kennis en ervaringen met je!

CONTACT >