Zo creëer je draagvlak voor inbound marketing bij je collega’s

Draagvlak marketing collega's

Werk jij volgens de inbound marketing methode? Ben je dagelijks druk met de creatie en distributie van (nieuwe) content? Dan ontkom je er niet aan dat je jouw collega’s op een gegeven moment moet overtuigen van de kracht van content, zodat zij je gaan helpen bij de content creatie. Je collega’s zijn immers specialisten met het oog op de producten en diensten die je organisatie levert. Zij hebben de productkennis en/of zitten dagelijks met de klant aan tafel en dus is het essentieel dat zij betrokken worden in het contentproces. Maar hoe overtuig je jouw collega’s van de toegevoegde waarde van marketing? Hoe krijg je ze mee op jouw content-marketingmissie? 

Betrek je collega’s actief bij de creatie & distributie van content

In een artikel dat ik onlangs heb geschreven voor Frankwatching.com geef ik je vijf handige tips die je toe kunt passen om draagvlak voor inbound marketing te creëren bij je collega’s. Op die manier zet je jouw collega’s ertoe aan om je te helpen en ondersteunen bij de creatie en distributie van content. Geen overbodige luxe als je bekijkt dat content de motor is van een inbound marketingstrategie. Je collega’s actief betrekken bij je inbound marketinginspanningen resulteert in meer en betere content en dat zorgt voor de beoogde groei van je organisatie. Laat je collega’s dus inzien waarom jij zo overtuigd bent van de kracht van marketing in het algemeen en de kracht van content in het bijzonder!

Benieuwd naar hoe je jouw contentcreatieproces op gang houdt? Lees dan het artikel: Must read! Zo houd je jouw contentproductie op gang [5 tips] 

Vijf handige tips voor de creatie van draagvlak

Hier alvast de vijf tips:

  1. Zorg voor draagvlak bij directie/MT
  2. Maak je collega’s marketingwise
  3. Zet een pilot op om bewijs te leveren
  4. Deel successen en show de impact van alles
  5. Vreemde ogen dwingen: zet een externe partner in

Wil je het hele artikel lezen? Ga dan naar de site van Frankwatching.com:

Lees artikel >